Projekty MŠ
Naše školka se rozhodla zapojit do programu Skutečně zdravá školka. Jde o Mezinárodně oceňovaný program, který školce má pomoci zajistit kvalitní stravování a vzdělávání o jídle. Chceme dětem nabízet jídlo, které je chutné, zdravé a připravené z kvalitních surovin, pomáhat dětem získat představu o tom, odkud jídlo pochází a jak se pěstuje nebo vyrábí. Umožnit porozumět vztahům mezi jídlem, které jí, a světem, ve kterém žijí. Děti si ze školky mohou odnést základy zdravých stravovacích návyků a znalosti, dovednosti, postojů. A tento program a odborníci by nám měli v tomto ohledu pomoci
Podmínky pro udělení certifikátu mají tři úrovně: bronzovou, stříbrnou a zlatou. Každá úroveň obsahuje specifická kritéria, která musí škola nebo školka splnit.
Kritéria se týkají těchto témat:
- Angažovanost a kultura stravování
- Kvalita jídla a místo jeho původu
- Vzdělávání o jídle a stravování
- Místní společenství a spolupráce
Skutečně zdravé školy
jsou inspirativními centry vzdělávání k trvale udržitelnému životu.
Skutečně zdravé školy nabízejí dětem jídlo, které je chutné, zdravé a připravené z kvalitních surovin. Školy pomáhají dětem získat představu o tom, odkud jídlo pochází a jak se pěstuje nebo vyrábí. Umožňují svým žákům porozumět vztahům mezi jídlem, které jí, a světem, ve kterém žijí. Děti si ze školy odnášejí základy zdravých stravovacích návyků a znalosti, dovednosti, postoje a kompetence nutné pro udržitelný život.
Aby bylo možné vytvořit udržitelnější svět, musí se jednotlivci stát tvůrci změn.
V tomto programu je nezbytná spolupráce
s obcí a s rodiči. Koho zajímá problematika výživy, rád se
s námi podělí o svoje nápady, názory nebo nám bude chtít být nápomocen v daném tématu.
Mateřská škola je zapojena do následujících aktivit:
SE SOKOLEM DO ŽIVOTA
Se Sokolem do života aneb Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky se
zaměřuje na nejmladší generaci - na předškoláky. Hlavním cílem je, aby si děti
osvojily základy svých schopností a mohly se v pozdějším životě dále rozvíjet a
zdokonalovat. Rozvoj pohybové gramotnosti patří mezi tyto základní pilíře
stejně tak jako rozvoj řeči, myšlení či poznání. V projektu Se Sokolem do
života se děti učí vnímat pohyb jako přirozenost a součást jejich života a to
díky kladné motivaci, při které je všemi aktivitami provází postavičky
zvířátek. Metodika, která je pro projekt zpracovaná, vychází ze sokolského cvičení
a mnohaleté praxe cvičitelek v oddílech pro předškoláky a rodiče a děti.

CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM
Mateřská škola domácí čtení doplňuje. Poskytujeme příležitost ke každodennímu kontaktu s psaným slovem. Je to osvědčený způsob, jak vzbudit u dětí zájem o knihy, rozvíjíme jejich potřebu číst, vychovávat z nich čtenáře. Výzkumy dokazují, že čtenáři - lidé, kteří hodně a rádi čtou - dosahují lepších studijních a pracovních výsledků než "nečtenáři" a dokážou si lépe poradit s životními výzvami.
Pravidelné předčítání dětem je dnes důležitější než kdy dříve, protože:
- Množství informací lavinovitě narůstá. Kdo nečte, nebude stačit změnám
současného života.
- Čtení chrání děti před závislostí na televizi a počítačích.
- Čtení je dobrou alternativou falešných hodnot masové kultury.Návyky, postoje a žebříček hodnot se přece utvářejí již v dětství. Dnešní
děti vyrůstají v jazykově chudém prostředí. Rodiče s nimi stále méně
rozmlouvají a málo jim čtou. Kontakt s živým slovem vytlačila televize,
jejímž nástrojem není jazyk, ale obraz.
Děti, které nemají cvik v užívání jazyka a uvažování, děti zbavené představivosti, kterou vytlačuje televize, budou mít potíže od počátku školní docházky i v pozdějším životě. Emocionální a intelektuální propast mezi dětmi, kterým rodiče a pedagogové často čtou, a dětmi, jimž taková stimulace chybí, se v průběhu dětství prohlubuje. Láska ke knize by měla být rozvíjena již v dětství, a to pravidelným hlasitým předčítáním.
MAMI, TATI, POJĎME SI ČÍST!!!!!
Společná čtenářská aktivita zajišťována
ve spolupráci s
NADAČNÍM FONDEM LEPŠÍ ŽIVOT
a
Mateřskou školou Netřebice, okres Nymburk
spočívající v zápůjčce knih, celkem tří titulů.


Projekty EU za období 2020-23
Název projektu CZ: Podpora MŠ Netřebice
Název projektu EN: Support of KimderGarten in Netrebice
Číslo programu: 02
Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Číslo výzvy: 02_20_080
Název výzvy: Výzva č. 02_20_080 pro Šablony III - MRR v prioritní ose 3
Anotace projektu:
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně profesní
rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí/žáků/účastníků, podpora extrakurikulárních/rozvojových
aktivit, aktivity rozvíjející ICT, spolupráce s rodiči dětí/žáků/účastníků, spolupráce s veřejností.
Fyzická realizace projektu
Předpokládané datum zahájení: 1. 9. 2021
Předpokládané datum ukončení: 30.6.2023
Předpokládaná doba trvání (v měsících): 24,00
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Celkové zdroje: 232 700,00 Kč
3.I/1 Školní asistent - personální podpora MŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu- školního asistenta mateřským školám. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména dětem ohroženým školním neúspěchem, resp. dětem, u kterých je předpoklad, že budou ohroženy školním neúspěchem po jejich nástupu do základní školy.
3.I/6 - Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení
Cílem je podpořit pedagogy mateřských škol v rozvoji kompetencí pro podporu individuálního přístupu k dětem, ve zvyšování kvality jejich každodenní práce
při vzdělávání a výchově heterogenní skupiny dětí, a to prostřednictvím vzájemné výměny zkušeností mezi pedagogy z různých škol/školských zařízení.
3.I/9 - Realizovaný projektový den
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektového vzdělávání, které vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí dětí. Projektové vzdělávání bude probíhat v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí dětí.
Projektové vzdělávání dále charakterizuje:
- důraz na aktivizační metody;
- zahrnutí metod kooperativního učení, vedení k samostatnosti;
- rozvoj kritického myšlení, kreativních metod vzdělávání;
- důraz na praktickou využitelnost poznatků.
Projekty EU za období 2019-2021
Název projektu CZ: Podpora MŠ Netřebice II.
Číslo programu: 02
Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Číslo výzvy: 02_18_063
Název výzvy: Výzva č. 02_18_063 pro Šablony II - MRR v prioritní ose 3
OP
Název projektu CZ: Podpora MŠ Netřebice II
Název projektu EN: Support of KimderGarten in Netrebice
Anotace projektu:
Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně profesní
rozvoj pedagogů, zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ.
Fyzická realizace projektu
Předpokládané datum zahájení: 1. 9. 2019
Skutečné datum zahájení:
Předpokládané datum ukončení: 31. 8. 2021
Název projektu CZ: Podpora MŠ Netřebice II
Název projektu EN: Support of KimderGarten in Netrebice
Předpokládaná doba trvání (v měsících): 24,00
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Celkové zdroje: 359 536,00 Kč
2.I/1 Školní asistent - personální podpora MŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou
personální podporu- školního asistenta mateřským školám. Aktivita umožňuje
vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména dětem ohroženým
školním neúspěchem, resp. dětem, u kterých je předpoklad, že budou ohroženy
školním neúspěchem po jejich nástupu do základní školy.
2.I/12 - Projektový den ve škole
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektového vzdělávání, které vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí dětí. Projektové vzdělávání bude probíhat v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí dětí.
Projektové vzdělávání dále charakterizuje:
- důraz
na aktivizační metody;
-
zahrnutí metod kooperativního učení, vedení k samostatnosti;
- rozvoj
kritického myšlení, kreativních metod vzdělávání;
- důraz
na praktickou využitelnost poznatků.
2.I/6d -Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
