ŠABLONY OP JAK
Vložte svůj text...
Projekt
Název projektu CZ: Podpora MŠ Netřebice
Název projektu EN: Support of KimderGarten in Netrebice
Registrační číslo projektu dle MS2021+: CZ.02.02.XX/00/22_002/0007336
Název programu: Operační program Jan Amos Komenský
Číslo výzvy: 02_22_002
Název výzvy: Šablony pro MŠ a ZŠ I v aktuálním znění, priority 2- Vzdělávání
Anotace projektu:
Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora, vzdělávání pracovníků ve vzdělávání, spolupráce pracovníků ve vzdělávání, inovativní vzdělávání, odborně zaměřená tematická a komunitní setkání.
Fyzická realizace projektu
Předpokládané datum zahájení: 1. 9. 2023
Předpokládané datum ukončení: 31.8.2025
Předpokládaná doba trvání (v měsících): 24,00
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Celkové zdroje: 373 722 700,00 Kč
1.I/1 2.3 Školní asistent - personální podpora MŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu- školního asistenta mateřským školám. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména dětem ohroženým školním neúspěchem, resp. dětem, u kterých je předpoklad, že budou ohroženy školním neúspěchem po jejich nástupu do základní školy.
1.I/4 2.2 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání MŠ pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
1.I/5 Spolupráce pracovníků ve vzdělávání MŠ
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání MŠ pomocí vzájemné spolupráce a sdílení zkušeností se zapojením lektora.
Aktivita probíhá formou bloku vzájemné spolupráce, která obsahuje vždy cyklus společné přípravy, realizaci připravené aktivity (hospitaci ve výuce/minilekci ve výuce/návštěvy v jiné škole/školském zařízení nebo v zařízení poskytujícím neformální vzdělávání) a následné společné reflexe. Jejich výběr a kombinace je v kompetenci ředitele školy.
1.I/6 Inovativní vzdělávání dětí v MŠ
Cílem aktivity je podpora a rozvoj znalostí a dovedností dětí v MŠ a jejich podpora znalostí a dovedností s využitím inovativních forem vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a strategií, které vedou děti k rozvoji kreativity, talentu a samostatnosti. Aktivita dále cílí na snižování předčasných odchodů ze vzdělávání pro děti ohrožené školním neúspěchem s cílem jejich motivace ke vzdělávání, identifikace jejich talentu a zprostředkování vzdělávání zábavnou formou.
Aktivitu je možné realizovat přímo ve vzdělávání a/nebo v rámci dalších hodin vzdělávání poskytovaných školou nad rámec běžného vzdělávání (např. odpolední aktivity, letní školy apod.), a to některými z následujících inovativních forem výuky:
• projektová výuka (ve škole/mimo školu);
• tandemová výuka;
• vzdělávání s využitím nových technologií;
• zážitková pedagogika;
• propojování formální
Spolupráce s rodiči dětí MŠ a veřejností
1.I/8 Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v MŠ
Cílem této aktivity je podpořit inkluzivní klima a komunitní charakter mateřské školy a poskytnout rodičům prostor a informace pro včasné rozmyšlení všech faktorů spojených s nástupem jejich dětí na základní školu.
Za tímto účelem mateřská škola zorganizuje setkání, přičemž vybírá z těchto variant:
a) odborně zaměřená tematická setkávání rodičů
Setkávání je realizováno vždy za účasti externího odborníka na téma týkající se usnadnění přechodu dětí do základní školy.
Maximální počet rodičů je na zvážení školy, ale je třeba zajistit, aby setkání splnilo účel, bylo efektivní a rodiče měli možnost aktivně se zapojit do průběhu setkání formou diskuze.
b) komunitní setkání s rodiči, přáteli školy a veřejností
Setkání je realizováno vždy za pomoci externího odborníka nebo odborného týmu (organizace, spolku apod.). Děti ze školy se mohou do aktivity zapojit jako diváci nebo i jako samotní aktéři.